söndag 25 januari 2009

Matfixning mm



Igår var det en sån där dag som liksom bara försvann. Kändes som att jag inte gjort nåt men när jag tänker efter så blev det en hel del i alla fall :-)

Började med lite pappersarbete på makens firma, kollade upp ett par saker till bokslutet och så var det ju dags att fixa kontrolluppgifter. Både Skatteverket, de anställda och FORA skulle ha sitt. Hade jag nu arbetat som vanligt så hade det varit klart för längese'n, men nu gör jag ju inte det. Det gick ganska smärtfritt för en gångs skull. FORA är ett sånt där ställe som inte ligger högt i kurs hos mig kan jag säga. Krångel, fel, svarar inte i telefon eller på mail. OK, efter en månad, men det är väl inte service??? Släpper det så jag inte går i taket...

Efter lunchen, stekt torsk som man får slåss med ungarna om *s*, stack P iväg på fisketur med de två hemmavarande barnen. Det var så blött och trist så jag hade inte lust. Och så skulle jag ju träna eftersom jag skippade det i fredags. Lika stolt varenda gång jag får tummen ur så det är bara att ligga i :-)

Axlarna fick sig en ordentlig genomkörare och så blev det biceps och mage. Köpte ett nytt gummiband häromdan så jag använde det en hel del. Kan tycka att det inte ska ta nåt när man är van vid tyngder, men det gör det ju faktiskt. Känns som en bra grej att alternera med iaf.

Hasade runt i träningskläder resten av da'n, ibland kan man väl få vara lite klädslapp? Även om det är lördag? Köpte ett nytt, skönt, linne på rea så det gjorde väl inget? Lovar att skärpa mig till en annan gång! *s*



Idag har jag trampat 2 mil på cykeln plus att jag gnott rent ugn och spis, inte alls dålig träning det heller! Lunchen idag blev en blandning av bulgur, bacon, falukorv, broccoli, morötter och brytbönor. Till det en grönsallad med en massa rödlök. Gillar rödlök skarpt, min mage är inte alltid överens om det intaget, men jag brukar vinna kampen.

Barnen gillade det skarpt också, måste säga att jag är väldigt tacksam för att de är såna allätare. Det är inte ofta det händer att de inte tycker om maten, måste bero på en alldeles ypperlig uppfostran eller hur? *blink*
Nåja, när vi hade ätit så slängde jag in kycklingfiléer i ugnen och satte på en gryta med kött som jag ska göra dillkött av. Kycklingen blir det troligen nåt ihopasvängt av ikväll, dillköttet får stå och dra till sig tills imorgon kväll när hela familjen är hemma igen. Skönt att ha maten planerad så långt, ska kolla över resten av veckan se'n. Nu är det dags för en Alfapet-runda med min sexåring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails