fredag 16 januari 2009

Matt men härligt på G

Sitter här och orkar knappt skriva, så matt är jag i mina armar *ler*. Det är en härlig matthet, en sådan jag gärna tar eftersom jag vet att det är tack vare gårdagens ansträngningar. Jag tog verkligen i så att jag såg stjärnor och månar, ja nästan hela galaxer! Hade ett par av barnen i närheten, de tyckte att mamma lät jättekul...

Min man frågade mig "Du har verkligen bestämt dig nu, va?" så han märkte nog också att jag tog i på allvar. Eller så var det att jag blandade ihop specialröra istället för att ta en kvällsmacka som avgjorde det hela *s*.

Kosten, förresten, den är ju minst lika viktig att lägga energi på så jag ska se över den också. Jag känner att jag äter rätt OK redan, men det finns alltid något som kan förbättras.

Igår såg matdagen ut så här:

6.45 Gröt med linfrön och mellanmjölk, kaffe

9.00 2 fullkornsmackor med stekta ägg och skinka, kaffe

12.00 Kokt fisk med dillsås, potatis, broccoli och morötter

14.30 Frukt

16.30 Kasslergryta med ris och grönsaker

20.00 Proteindrink efter träningen

21.00 Tonfisk med keso, rödlök och morötter

Helt OK, tycker jag :-)

Matlådor fixas varje kväll inför morgondagens lunch, förstås. Gäller att planera så att det blir över, kan vara nog så svårt när barnen är extra hungriga men för det mesta går det lysande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails