torsdag 12 februari 2009

Always choose the simple path - eller?


Inte är det väl så att den enkla vägen alltid är den bästa? Idag har jag gjort ett enkelt val och två medvetna, lite svårare. Bara på en liten stund.

Började morgonen efter frukost med att ge axlar och armar en omgång. Efter det hade jag tänkt sätta mig på en timmes cykling. Tittade ut och insåg att vädret var ganska OK och jag har inte gått nån promenad på ett tag. Undantaget helgens stadsvandringar då, men de kan inte räknas i samma kategori. Skulle jag gå fram på det viset jag gör i min ensamhet då hade jag nog mejat ner några stycken :-). Far fram som en amazon när jag är ute och promenixar för mig själv!

Idag slängde jag i alla fall på mig kläderna och hade halvt om halvt bestämt mig för rundan som är drygt 4 km, jag hade nämligen en tid att passa. På vägen så tänkte jag att nä... jag hinner den långa rundan (nästan dubbelt så lång) om jag pinnar på ordentligt. När jag närmade mig hade jag kommit så långt i beslutsgången att jag bestämt att väglaget skulle få bestämma. När jag kom fram till vägskälet fick jag valet att ta höger (inte plogat, ingen som gått där ens) eller vänster (plogat men längre). Pulsa eller gå längre? Jag vill ju gå långt, alltså blev det vänster!

Efter ytterligare nån kilometer kände jag att det var väldans tungt i uppförsbackarna. Vet att det beror på att jag körde ben häromdagen (tillsammans med rygg o mage) och att motionscykeln gått varm varje dag. Ännu ett val; tänk att det är jobbigt och längta hem eller ta det positiva - jag använder min kropp, njut av att det känns och att jag faktiskt kan!

Fortsatte framåt med bestämda steg. Lite senare small det till i min högra ljumske *aj!*. Den brukar jäklas med mig ibland och nu var det dags igen. Jaha, återigen... Lid och vänd hem eller fortsätt och tänk på den ljumske du inte har ont i istället! Det funkade efter en stund. Jag hade ändå haft nästan lika långt om jag hade vänt så...

Man gör små val varenda dag och idag var jag glad att jag kunde använda min positiva sida till att peppa mig själv istället för att åka ner i "ge upp-träsket". Önskar att det vore så varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails