lördag 14 februari 2009

Ko-mpisar på prommis

Igår återkom solen och jag tog en härlig långpromenad för att tillgodogöra mig ljuset och den härliga luften. Tyvärr hade jag vanliga stövlar på mig och efter en stund så började det svida vansinnigt under ena fotsulan (=blåsa på G). Nackdelen med snö, riktiga dojor är svårt att använda... Åtminstone där jag tar mig fram.

Jaja, det var i alla fall en underbar dag och jag njöt trots allt! Träffade på några kossor som blev glada för sällskap, gissar att de eventuellt var lite hungriga också.



Fortsatte hemåt och ställde mig vid spisen för att steka 35 kotletter! Inte konstigt det känns som att man har restaurang, va? Helt nödvändigt att göra så och frysa in när det nu är två sorters kost som gäller i familjen. Bara att plocka fram och tina när resten av familjen äter annat mer kolhydratsrikt :-)
Det blev fläskkotletter med persilje- och vitlökssmör, stekt grönsaksmix (paprika, vitkål, purjo), morotstzatsiki. Ungarna fick klyftpotatis till och maken bearnaisesås (inte min favvo). Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails