måndag 23 februari 2009

Måmåmåmåmåndag

En blandad dag... som sagt seg från början... Klev upp med tunga steg, drog på träningskläderna och hasade mig upp på cykeln. Benen var tunga som bly, trodde aldrig tiden skulle ta slut... Men, det gjorde den och jag hade inte gett upp idag heller! Yes, vad stolt jag blir varenda gång! Jag har varit lite för snabb att ge upp träningen många gånger innan. Men inte nu, jag KAN inte låta bli. Det är ett stort steg för mig att känna så och det är grymt skönt!

Efter frukost satte jag mig och fixade lite med det obetalda arbete jag utför emellanåt, nåt betalt att utföra har jag ju tyvärr inte :-(. När det var klart fick jag för mig att kolla upp hur många jobb jag sökt på de 3 månader jag varit arbetslös, hamnade på 13 st. OK, många har säkert en betydligt högre siffra på det, men för mig är det många. Av dessa har jag varit på 3 intervjuer, det ger ett procenttal på 23, inte så dåligt i alla fall! Men, lika många procent har inte ens brytt sig om att lämna ett besked - dåligt.

Vissa dagar så känns det extra tungt med frånvaron av ett arbete att gå till, även om jag visst kan sysselsätta mig på hemmaplan. Det är ju inte det som är det stora. Jag saknar arbetskamrater, det sociala livet det innebär. Arbetsuppgifter som är mina och som ger mig utmaningar. Idag har jag hittat 6 annonser som jag kan tänka mig att svara på och som jag faktiskt skulle ha chans på att få, så imorgon får det väl bli en arbetssökardag :-). Synd bara att det är så många sökande på varje tjänst...

Väntar förresten fortfarande besked från 3 ställen, så man vet ju aldrig, det kan ju bli nåt där. Annars får jag väl slänga ut en annons i lokaltidningen;

"Desperat kvinna i 40-årsåldern söker arbete. Tar vad som helst bara jag får betalt och någon som kan umgås med mig på dagtid. Har erfarenhet av en massa och klarar allt! Ring, maila, kom och hämta mig!!!!" Svar till ledsen i ögat

*s* Ånä, så illa är det inte, jag ger inte upp än på länge!

Ikväll så har jag fortsatt träna, ännu ett bevis på att jag hänger i. Ryggen fick 4 övningar, benen 2 och tricepsen 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails