lördag 7 mars 2009

Dunkadunka och husvagn


Ojojoj, vilka trötta kvällar jag haft nu, det tar minsann på krafterna att sluta ligga andra till last! Även om man har kul så blir man trött av omställningen. Tyvärr har det varit lite si och så med matrutinerna också och det är troligen det som orsakat den fruktansvärda, dunkande, huvudvärk jag drabbats av. Inte så att jag har stoppat i mig kolhydrater (eller jo...en hemsk semla blev det igår...). Jag klarade bara inte att börja med att "ursäkta" mitt ätande det första jag gjorde när det redan stod uppdukat för att fira att jag börjat... Fegt? Kanske. Jag kallar det ett litet uppoffrande, jag ska förklara det så snart det bara går. Jag lovar! *s* Det är mattiderna som inte passat mig så fr o m måndag blir det skärpning!!!
Träna har jag inte heller pallat, har bestämt att skjuta upp det tills imorgon. Ibland måste kroppen o knoppen få säga sitt och även lyssnas på.

Min man har gjort nåt som jag aldrig trott honom om. Han - innebär väl vi då - har skaffat en husvagn! Jag har alltid sagt aldrig till detta, känner mig närmast klaustrofobisk vid blotta tanken... Nu är den införskaffad och kommer hem imorgon. Livet är fullt av överraskningar. Tydligen ska den användas till att övernatta i vid diverse rallycrossbanor runtom i landet, han skyller på det i alla fall. Jag lovar att återkomma med spännande rapporter om detta vårt liv i "tattartermos"!

1 kommentar:

  1. Först om huvudvärken - har du tigerbalsam hemma? Isåfall funkar det (iaf på mej) att gnida in på sidan av huvet strax bakom ögona (inte I ögonen, INTE skönt...) Sen om HUSVAGNEN!!! Ha va kul - jag har en karl som är "allergisk" men så skulle vi låna grannens för ett par år sen för att vi skulle kunna njuta ett par öl efter Lundell-konsert i Halmstad!! Dan innan när backspeglar var monterade o husvagnen packad o klar fick han för sej att "jag kanske ska provköra en runda" så han tyckte nog det var lite kul iaf.....Ha det bra tills vi hörs igen- kram/Innapinna

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails