måndag 16 mars 2009

En fylld måndag med suverän mat

Ojoj, vad det har sprungit iväg idag! Började kl 4.45 och se'n har det verkligen gått i ett. Jag har varit med om saker idag som jag aldrig upplevt tidigare. När vi skulle ta tåget från Värnamo kom det in för tidigt... Va? När i SJ:s historia har detta hänt? Vet någon som säkert vill ha ett ord med i laget här *s* men jag har inte varit med om detta. Det var helt OK i alla fall, liksom resten av tågresan.
Vi hade sällskap av världens sötaste kille, han charmade oss båda. Bruna, glittriga ögon. Han kan nog varit i 4-årsåldern... ;-) Han skulle med sin pappa till Göteborg och titta på en ny grävmaskin och sen skulle de minsann gå på Universeum, berättade han med allvarlig stämma.
Kursstarten har varit hektisk. Om man nu kan säga att stillasittande från 10-17 är hektiskt. Det har inte varit några längre pauser i alla fall, det har t o m varit svårt att få tid till att ringa hem.

När vi väl hade slutat för da'n skulle vi leta oss fram till stället där vi skulle fotas. Nya, fina smartcards ska vi få minsann! Resultatet blev väl så bra det kunde, inget man kan göra så mycket åt :-).
Maten och hotellet är i topp, suveränt. Rummet är lagom lyxigt och maten, mmmm.... Ikväll var det vodkagravad hälleflundra med rökta tigerräkor, vispad kräftost och lättfriterad mild vitlök till förrätt och till varmrätt tomatkryddad kummelrygg med gräslök-potatisterinne, smörvispad vermouthsås och vårulle på varmrökt lax. Ni hör väl vad gott det var?
Lunchen var också god men till den åt jag lite potatismos, inte bra. Ikväll var det nog bara "skalet" på vårrullen som inte var OK så det får anses godkänt.
Ser redan fram emot frukosten...

3 kommentarer:

  1. Ahhh - dreglar när jag läser så jag får nog gå till sängs innan jag dyker in i kyl eller skafferi...Tänker på dej emellanåt o hoppas du får en BRA vecka!!! Vi hörs - KRAM från grannen i ÅLARYYYYD...:)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du har det bra! Saknar dig, kram.

    SvaraRadera
  3. Älskade ungar! Jag har det bra men längtar efter er! Kram på er

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails