lördag 21 mars 2009

LCHF i veckan

Som ni förstått så har jag varit hemifrån ett tag, på kurs i Göteborg. Jag hade inte brytt mig om att beställa nån specialkost, har lite svårt för det. Varför känner jag så? Vill jag inte bli "utpekad"? Känner jag mig besvärlig? Anledningen var just i detta fallet att jag trodde -vis av andra konferensupplägg - att det skulle vara buffé. Kanon, då kan jag välja själv vad jag vill äta.

Nu var det inte så. Veckan har spenderats på hotell Riverton och där hade de det mest exklusiva kostupplägget jag varit med om. Vilket käk!!! Oj, vad jag har njutit. Portionerna har varit alldeles lagom så jag har klarat av att må bra trots kolhydrater.
Det har inte varit några stora mängder av potatis o dyl utan kött och fisk har dominerat. Vid fikat var det uppdukat med en massa sötsaker men dem skippade jag. Varför äta nåt jag inte är sugen på? Tog lite äppelkaka och vaniljsås innan hemfärd igår, det var det enda.

Frukosten styrde jag själv, det blev en hel del äggröra och bacon :-). Inget bröd alls, däremot tog jag pålägg och grönsaker. En av dagarna började jag få ont i magen och kanske var det nåt samband med kosten, det gick över efter ett par timmar i alla fall.

En morgon så träffade jag faktiskt på 3 andra LCHF-are vid samma bord som mitt. Lite roligt! Två av dem hade hållt på ett tag och den tredje skulle börja snart, förberedde sig mentalt än så länge. Det var rätt skönt med fler som förstod, annars tittar de lite underligt på en när man förklarar sin kosthållning. Nu såg resten av bordet att det finns fler "tokar" än jag. *s*

Nu ska jag häva mig upp från stolen och halta ut på verandan för en sista sollapning innan den försvinner bakom trädtopparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails