måndag 13 april 2009

13 sovande och en vaken

Sitter i Skåneland hos bästa vännerna. Vi är 14 personer i huset men endast Bitte är vaken :-). Jag var duktig och la mig i vettig tid igår så det är väl därför jag är så mol allena nu. Konstigt att det kan vara så tyst i ett hus fullt av folk.

Solen lyser idag också så vi får nog en ljus hemfärd, troligtvis i sällskap med en massa andra hemvändare. Vi har haft en skön helg med god mat och dryck i mysigt sällskap men vardagen knackar på dörren. Imorgon är det skola och jobb igen. Blandade känslor hos skoleleverna i familjen, man vänjer sig snabbt vid att vara ledig, säger dom. Jaja, det går över!

En annan ska iväg på kurs på onsdag, drar västerut igen för att genomföra del 2 av vår utbildning. Fredag kväll landar jag i Småland hos familjen efter att ha förkovrat mig med nya kunskaper.

Träning har det inte blivit mycket av i helgen - som väntat. Jag skulle kasta mig in och vara med på fotboll igår men det slutade med en - troligen - stukad tumme. Nämnda tumme krockade med sonens knä, nämligen... Bara att sätta sig i solstolen och titta på istället. Det funkade det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails