tisdag 7 april 2009

Bra dagar växer inte på träd...


...men idag har det varit en sådan, ganska bra i alla fall. Har klarat av ett par saker som jag har bävat lite för och visst är det gött när man känner att man minsann klarar av en hel del? Situationer som inte känns bekväma men som ändå är helt OK när man väl är där!
En så'n situation är att stå inför en "massa" och prata som jag gjorde idag. Var lite nervös men när jag väl stod där så mådde jag rätt bra, adrenalin är en skön drog :-)

Pumpade ut lite mer av den varan nu ikväll, ryggen är nya favvomuskeln att träna, samkörde den med triceps och axlar så nu är det lite darrigt här och var.
Igår kväll blev det inget tränat eftersom jag inte var hemma förrän ganska sent, vi var nämligen i Smålandsstenar och kollade läget inför rallyt som motorklubben ska ha där den 9 maj. Jag ska vara biträdande tävlingsledare så då måste man ju ha lite koll!

Cyklingen igår morse blev 202 kcal/16,7 km/30 min
idag 201 kcal/15,4/28 min

Tänkte testa att köra varianten att satsa på 200 kcal och se hur mycket jag kan pressa ner tiden, bara för skojs skull. Jag körde tyngre idag och då bränner det ju fortare så klart.
Nästa test blir att köra 20 km och kolla hur tiden påverkas när kondisen ökar. Det är lite roligare att sitta där när man varierar sig! 30 min är ganska lagom på morronen vad gäller cyklingen känns det som, men nästa vecka tror jag minsann att det är dags för morronpromenader igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails