onsdag 8 april 2009

Grillade pannbiffar med kantarellstuvning o LCHF-försvar

Ojojoj, det är inte dumt att komma hem till en så'n middag! Gasolgrillen har gått varm (hahaha...) sedan i fredags, det är ju hur smidigt som helst att grilla nu.
Tyvärr glömde jag att ta kort på den smarriga maten, ni får tro mig på mitt ord att det både smakade smaskens och såg så ut!

Idag har jag återigen fått försvara/förklara mitt ätande. Blir lite matt på det ibland. Jag hade tagit med mig macka utan bröd till mellanmål, 4-5 skinkskivor med god ost emellan i detta fallet. "Vad är det du äter?" "Varför då?" "Är du inte rädd att du ska gå ner för mycket, du som är så smal redan...?" "Tänk dig för" O s v...

Nej, jag har gått ner knappt 2 kg på de dryga 2 månader jag ätit LCHF-käk så det är jag inte rädd för. Det som försvunnit är "överflödet" runt mage och rumpa och nu är det stopp. Jag tror inte jag kommer att tappa mer vikt, det känns som att min kropp själv känner av att det inte behövs.
Jag har tappat 6 cm i midjan och jag fick iofs gå ner en storlek när jag köpte jeans i helgen, men jag är inte mager! Känner mig alldeles, alldeles lagom - kan man få göra det utan att det ska ifrågasättas???
Nu ska jag bara se till att det blir mer muskler också, även det alldeles, alldeles lagom. Lagom för mig vill säga. Eftersom det är min kropp så bestämmer jag det "lagomet" på egen hand och efter eget huvud. Tar mig den friheten som vuxen människa i landet lagom :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails