söndag 17 maj 2009

Låg fetthalt och ökad träning kan gå snett

För ett par veckor se'n var jag sjuk och fortfarande känner jag av halsen på kvällarna. Senaste tiden har jag varit så trött, har vaknat minst lika trött som när jag gick och la mig (=rasade i säng) kvällen innan. Har skyllt på att jag inte hämtat mig än.

Började ju med promenader och träning igen nu i veckan och i fredags sa min kropp ifrån. Ögat skavde och huvudet värkte. Fick åka hem tidigare från jobbet, orkade knappt köra hem. Trots det så var jag med och firade ett födelsedagsbarn (dryga 75...) lite senare på kvällen. Igår tvingade jag upp min orkeslösa kropp för att göra frukost och äta. När hände det senast? Jag som alltid har god aptit. Åt snabbt som ögat och kastade mig i säng för att inte svimma av. Klockan 12 kämpade jag mig upp. Tror inte jag har legat så länge sedan... jag minns inte ens...
När jag tittade mig själv i spegeln så kändes det konstigt så jag ställde mig på vågen. Oj, bara 68 kg. Det är ca 3,5 minus se'n jag vägde mig senast och det kändes inte bra. Jag vill ju inte gå ner mer.

Skickade ett ynkligt sms till käre maken som var och besiktigade bilar i Ljungby. Snäll som han är så ringde han och undrade hur det gick. Dessutom så påpekade han att jag nog behövde få i mig lite sött och mycket mer fett. Söttet ville jag inte, men fettet kunde jag förstå. Bölade lite och lovade att försöka få i mig nåt. Kloke mannen hade talat. Självklart är det dags att öka matmängden nu när jag tränar mer annars börjar det plocka muskelmassa och det är nono just nu.

Turkisk youghurt med 2 bananer fick bli räddningen. Kände mig bättre ganska snart så det upprepades efter ett par timmar och se'n blev det kycklingfilé för att klara mig till kvällens grillning. Då åt vi karrékotletter med smarrig champinjonsås och tillbehör. Idag har ögat börjat bli lite bättre, men solglasögon är ett måste. Känner mig piggare och har fortsatt försöka äta mer. Skippade träningen jag hade tänkt ägna mig åt, det har bara blivit trädgårdsarbete. Hoppas nu att det var detta det berodde på. Hjälper det inte får jag väl kolla upp mina värden.

1 kommentar:

  1. Lilla gumman - hoppas du piggar på dej!!! KRAM från "grannen" bort genom skogen!!!:)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails