lördag 23 maj 2009

Premiär i Foppaland


Jag överlevde! Har återvänt hem till huset efter att ha tillbringat 3 nätter i Varberg. I husvagn! Många äro de som tvivlat. Tveksamt om du klarar det, har de sagt. Allra största tvivlaren var jag själv. Med ett stort frihets- och rörelsebehov så är inte husvagn det som står högst på önskelistan vad gäller platser att befinna sig på/i.

Nu var ju burken inhandlad och jag är inte sämre än att jag kan testa nya saker. Maken har muttlat nåt om att "åker vi inte nu så kommer vi aldrig iväg..." Nu i detta fallet var alltså Kristi Flygare-helgen. OK, tyckte jag, vi åker torsdag och kommer hem på lördag. Två nätter, det är väl lagom? Speciellt om det blir kass väder. Njaaaa, onsdag ville resten. Åka direkt efter jobbet? Va? Är ni inte kloka? Jag som varit sjukt trött länge nu blev ännu mattare vid blotta tanken.

Men, jag gav med mig (!) och när jag hade jobbat klart var det bara hem och packa mina egna saker, resten var redan instuvat. Vinkade bye-bye till sonen och drog västerut. Kan erkänna - så här i enrum - att jag faktiskt såg fram emot detta. Tala inte om det för nå'n!

Det kändes väldigt underligt att vi var en av dem man brukar svära över, dessa *%*# husvagnsförare som finns överallt. Vi kom fram till Getteröns Camping och hade fått en kanonplats, nära till duschar o dyl. Peter visade att han kan det där med att backa in och placera rätt, det var ingen som hann dra fram stolarna och sätta sig på publikplats. Nu skulle vårt gemensamma mandomsprov utföras, förtältet skulle sättas upp. Grannarna sneglade lite men inte heller nu fick de anledning att titta på cirkus.

Tack vare att ett par av döttrarna har viss erfarenhet av campingliv så klarade vi det galant. Eller ja, åtminstone utan fadäser. Lite justeringar hit och dit och se'n stod det där så vackert. Tadaaaa!

Dags för käk. Hmmm, nu fattades bara en elkabel som räckte till elskåpet. Kvar hemma. Alldeles ny och fräsch ligger den hemma på gräsmattan, konstaterades det med en suck eller två. Jaja, det får gå med gasolen då. Och grillen. Nyinköpt även den. Och omonterad. Mamma grejar! Jag tog t o m till bruksanvisningen, den brukar jag inte ens titta åt annars.

Kan ni tänka er mina tankar när jag ligger där på förtältsgolvet i skymningen? Skruvar som ramlar hit och dit, en hungrig familj som ska mättas och en husvagn! Helt otroligt *s*

Jag fixade det utan raseriutbrott och när jag hade klarat det så förstod jag att resten skulle gå som en dans, en baggis! Det gjorde det också och nu är en ny fas i livet inledd (?).

Vi har skojat om likadana träningsoveraller men det har inte inhandlats några. Och vet ni vad jag tror? Foppatofflor är det nya, gemensamma kännetecknet för campare. Nästan så att det står nån vid infarten och kollar så att du har rätt skodon innan de släpper in dig. Huvva! Dessa plastsaker kommer aldrig att hamna på mina fötter. Hur sköna de än är (enligt utsago). Nej. Fult. Så in i Norden. Vi vuxna får åka med på ungarnas istället, vi liksom plankar in på deras bekostnad. *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails