tisdag 26 maj 2009

Snart sex...

Jaja, lugn och fin, jag menar månad 6. Inget annat. Faktiskt.
Men är det klokt? Känner mig som en gammal tant som inte har annat att prata om, men jag tycker det går lite för fort nu. Våren bara försvinner.

På lördag är det konfirmation för Jennie och Louise och Julia fyller år. Alltså, det är 11 år se'n jag slutade högskolan... Examen på freda'n och föda fjärde barnet på lörda'n, snacka om tajming. Hmmm...

Snart är det juni. Skolavslutning, midsommar när det vänder, hjääääälp! Stopp ett tag! Vill så gärna att det ska vara vår lite till, samtidigt som jag längtar så smått till semestern. Svår att tillfredsställa? Nähääääädå :-)

I vilket fall som helst, idag blev promenaden lite kortare än igår, det var svinkallt om händerna. Det har varit så perfekt temp de senaste mornarna så inte tog jag mig tid att kolla termometern inte. Ser den knappt förresten, tar ett tag innan linserna (eller hela jag?) vaknat så jag bara letar mig fram till dojjorna och försöker låta bli att knyta ihop snörena med varandra.

Killen i sportaffären drog lite lätt på munnen igår när jag frågade efter "löparstrumpor som man inte får skoskav av". Hann höra hur dumt/fel det lät så jag stoppade kommentaren han säkert hade tänkt fälla. Det blev två par Bagheera och det var skillnad mot de jag brukar ha, hade inte alls så ont under fötterna som jag har ibland.

Ikväll blev det armar och axlar, hoppade passet igår för att jag var på världens sämsta humör. Det gick bara inte att köra då, även om det fanns adrenalin så det räckte - och blev över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails