onsdag 17 juni 2009

Gräv där du står - då gör det ont när du går

Det är onsdag och jag har fortfarande GRYM träningsvärk i benen efter att ha grävt i trädgårn i söndags. Tänk vilken härlig kombination egentligen, där förenades verkligen nytta med nöje. Eller så. Den där attans busken som var så lagom stor när vi flyttade hit för 12 år sen, den höll nu på att ta över halva huset kändes det som. Rötterna hade börjat leta sig in under grunden.
Inte vilka rötter som helst heller - grova, sega och långa.
En söndrig spade och ett antal stön och stånk senare så var allt borta. Och jag hade fått benen mosade.

Jag har gått omkring som en anka de senaste dagarna så nån motion att tala om har det inte blivit förrän idag. Eller igår, förresten. Då körde jag rygg och axlar, tyngre än vanligt.
Idag blev det en PW i 40 min, varav de första 5 fick ägnas åt uppvärmning av ömmande benmuskler. Har lite småont i halsen och är malande trött så än har jag inte bestämt hur det blir imorgon bitti.

På fredag drar vi till Höganäs till goda vänners sällskap över midsommar, ska bli skoj! Detta medför en morgondags kväll med packning av husvagn. Men först återstår en jobbardag med möte och gemensam lunch och fika (=friskvård).

1 kommentar:

  1. Ha en JÄTTESKÖN midsommar!!!!!! Skiner inte solen får vi väl vara solar själva =) Kram!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails