fredag 26 juni 2009

Me knott like - not!

Vinden susar lite smått i träden (och i slyet som borde varit undanröjt för länge se'n, men det blundar jag för), tempen runt 20º fast klockan är 21. Lugn och ro. Boken ligger klar för uppslagning på bordet. Drar filten runt mig bara just för mysfaktorns skull. Ser ut över ägorna (utom vissa delar, som sagt...) och njuter av friden med att bo på landet.
Det kommer en doft av nyklippt gräs smygande in i näsborrarna, blandat med en kvardröjande dos bensinångor - mmmmm. Livet är väl för gött ibland?

"PANG!" Där small verkligheten till igen! %&¤#% knottj-vlar! Boken fick följa med in oöppnad. Det är inte mycket som slår känslan av att invaderas av smådjävlar i hårbotten, ögonbryn och diverse andra håriga ställen. Eftersom jag inte ville vältra mig i förlustelser så drog jag snabbt igen dörren bakom mig...

Gnat är tydligen det korrekta ordet för knott på engelska, förresten... Jaja, gnat är inget vidare det heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails