tisdag 2 juni 2009

Utemat kontra hemmamat/LCHF

Idag har jag och käre maken faktiskt haft lunchdate, det var lääääänge se'n det hände. Passade bra idag när det inte blev nå'n mat lagad igår (värme, handelsresa o dyl var orsaken till det). De stackars barnen fick leva på toast och youghurt. Som de överlevare det är så klarade det sig lätt!
Värmen tar häftigt på alla, tror jag. Mamman, dvs jag, kröp liksom i säng kl 20.45 i söndags... De yngsta är trötta och lite smågriniga. Bad är det enda som hjälper nästan *s*. Yngsta, det låter som bebbar, 11 och (snart) 7 är ju inte så lite.

Men det var maten jag skulle komma till. Eller ja, den kom jag ju till redan vid 12-tiden. Äsch, jag var helt enkelt lite skeptisk till hur det skulle bli i kolhydratsmått mätt. Niema problema. Flundran följdes av ett stort lass extra grönsaker när jag sa till att jag inte ville ha potatis. Och myyyycket örtmajonäs... Kändes som att de visste vad det handlade om. Gott var det också!



Men ikväll blev det hemlagat, Kajsa Warg-stuk:

3 röda paprikor, 1 purjolök, 1/2 vitkålshuvud och en ölkorv (Red devil) stektes och las åt sidan.
Köttfärs, 4 rivna morötter och en burk champinjoner stektes och blandades ihop med grädde. Krydda med paprikapulver, salt och peppar, färsk basilika och oregano. Varva grönsaker och köttfärssmet i en form och strö över riven ost (jag tog Västerbotten).
In i ugnen på 200º i ca 20 min - mumsigt värre!

1 kommentar:

  1. MMMMMMMMMMMMMMMMMM - DREGLAR!!!!!!!!!!!Låter verkligen supergott!!!!!!!!!!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails