måndag 27 juli 2009

Altan á la oss


Äntligen!!! Bygget är igång. Efter att ha knipit i flera månader (igen munnen om altanbygget, alltså...) fick jag utdelning igår. Går med en rackarns fart mellan skurarna. Peter påstår att det är jag som bestämt hur det ska vara så då får jag räkna ut var reglarna ska sättas upp. Fattar inget. Skulle jag bestämt nåt? Bilden visar iaf hur jag tänkte/räknade innan jag svidade om till snickarbrallor och blev lite mer praktisk :-)
Andra bilden är läget innan det stängdes för kvällen igår. Idag har det inhandlats färg och mer reglar. Takstolar skruvas upp för glatta livet. Vågar knappt titta ut. Tänk om arbetslusten störs *s*. Tyvärr går det inte att måla för rätt vad det är kommer det en skur igen. Det var det jag hade tänkt mig till att greja annars.

2 kommentarer:

  1. Jippie..... så nästa gång vi kommer så får vi den stora äran att sitta bakom huset *skrattar*
    Det kommer bli så fint såååååå
    Peter är bra att ha!!!!!
    Kraaaaaaaaaaam Helena

    SvaraRadera
  2. En hjälpande hand är väl aldrig fel :)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails