tisdag 18 augusti 2009

En plats i solen



Ja, det vore ju inte helt fel... Den här boken kanske avskräcker en del till det men jag skulle mycket väl kunna tänka mig ett liv "därnere". Italien eller Grekland. Längtar efter en gård att sköta, åka till torget och handla råvaror och bjuda hem goda vänner på middag. Inget stressande. Dream on...

Boken är en direkt fortsättning på "Livstid" och helt OK sjukläsning. Jag läste den i ett sträck - så mycket jag orkade mellan slummerstunderna -för att jag ville veta hur Annika Bengtsson skulle klara sig ur allt denna gången :-).

Nu har jag börjat på "Ett sista andetag" av Stephen Booth. Jag känner igen en del av det som händer men inte allt så jag vet inte om jag har läst den. Ännu ett ålderstecken?
Boken handlar om en man som suttit i fängelse för att ha mördat sin älskarinna. Nu kommer han ut och då börjar det hända saker, minsann.

1 kommentar:

  1. Jag läste också nyligen En plats i solen. Jag tyckte om den.

    Är du med i Boktipset? En jätterolig sida. Tycker jag i alla fall.

    http://boktipset.se

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails