söndag 9 augusti 2009

Måla hela världen


Kanske inte är hela världen som målas, men av någon konstig anledning så brukar stora delar av färgen hamna på mig när jag är igång med penseln. Se bara hur det såg ut idag!
"Du har ju fått färg idag, mamma" vitsade en av döttrarna till det. Haha. Men kära dotter, vit är ingen färg, det har väl Per-Ingmar talat om? Det är en del av gråskalan. Så det så!
Tänker f ö alltid på min slöjd- och teckningslärare när jag målar ändarna. Det var ännu en sak han lärde mig - att måla på rätt håll. Synd att han inte visade hur jag skulle undvika övrigt kladd :-),

Lika glad som jag var för vindskivorna igår, lika trött på dem var jag idag när de skulle målas. Gissa om det hade varit lättare att greja det innan vi satte upp dem... Nu satt de där de satt och alla små skrymslen och vrår skulle bemålas. Erkänner att jag suckade mer än en gång, men nu är det grundat! Bara återstående lager kvar...

Tyvärr blir det inte nåt gjort på några dar nu. Rallymöte imorgon, telefonmöte med säkerhetsgruppen SBF på tisdag och på onsdag... Sonen fyller 18!!! Myndig. Herreminje... Jag har en vuxen son. Hur har detta gått till?

Det blev faktiskt lite lätt start på styrketräningen idag, axlar, biceps och rygg. Bara 20 min, men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails