lördag 22 augusti 2009

Utvilad och ganska på G

Redan när jag vaknade igår kände jag mig uppåt, utvilad och beredd på att ta mig an varda'n igen. Nästan hoppade (ja, jag saaaa nästan...) upp ur sängen och begav mig ut i den arla morgonstund. Igår hade den faktikst en kant av guld, det var riktigt skönt ute. Såg några kantareller som noterades för senare hämtning. Kan ju inte sakta av och t o m stanna när man ska powerwalka! Nej, de fick stå. Jag var så pigg att jag inte ens funderade på möjligheten att ta kortaste rundan utan istället nästan tog den längsta. Men, tyckte att jag kanske skulle ta det lite lugnt första dan efter sjukdagarna.

Åkte till jobbet med en ganska go känsla i kroppen - fredag? - och försökte behålla den hela dan. Fick en riktig släng av magont på eftermidda'n, har haft ont till och från i över en vecka nu. Vet inte vad det beror på. Kanske nån ytterligare effekt från halsontet? Fortsatte hela kvällen så det blev inte direkt nåt fredagsmys.

Julia hade poolparty hos farmor och farfar i ösregnet. Är det inte typiskt? Har varit varmt o fint hela veckan innan, ju. Bara jag, Peter o minstingen Nora hemma, alltså. Kikade på friidrotten och drömde mig bort lite.

Tänk vad kul jag tyckte det var med friidrott när jag gick i skolan! Älskade att kämpa om placeringarna (och lyckades faktiskt bra med det för det mesta). Speciellt känslan att spurta om på upploppet, yes! Märkte också hur jag satt och tog i när de hoppade längdhopp. Kändes ungefär som när jag sitter i rallybilen och kopplar och bromsar (OK, gasar ibland också) när Peter kör.

Det är verkligen synd att det inte finns eller funnits möjlighet till att träna ordentligt på fritiden. Vem orkar skjutsa till Värnamo eller Jönköping flera gånger i veckan? Annars vet jag att flera av mina tjejer är sugna på att lägga energi på friidrott - och basket. Liksom jag ville. Men lika illa där. Inget på hemmaplan. Tänk vilka talanger som missas! *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails