onsdag 30 september 2009

Fryst läge

Ikväll har jag - på egen anmodan men på makens begäran (dold sådan *s*) - inventerat våra frysar. Han tycker det är jobbigt att komma hem och inte veta vad som ska lagas till. Känns som att jag själv har drabbats av den vissheten nån gång. Hmmm...

Många ggr har vi bestämt att vi ska greja matsedel. Vi har gjort det några ggr också, tro inte annat. Eller vi och vi...

Det är skönt att ha nåt att gå efter även om det inte slaviskt behöver bli just den da'n det står på. Nu är det alltså dags igen. Förråden är genomgångna så nu är det bara att utgå från det.

Började med att slänga i en köttklump i en gryta så den fick koka några timmar. Dillkött ska det bli imorgon. Allt är klart förutom att fixa till såsen och tillbehören. Det grejar min fenomenala familj imorgon när jag är på galej. Ska på trav för första gången i mitt liv. Åby, minsann.

Jag har fått klara mig allena i vårt stora hus nästan hela kvällen. Make och son på speedway (Heja Lejonen!) och döttrarna stack iväg på annat. Då blev det träning också eftersom jag hade BESTÄMT det. Måste ta det där bestämmandet mer på allvar!
Får extra energi när det blir av så varför låta bli? Bara för att tiden inte finns. Resonerar som så att numera är det bättre med lite än ingenting så då får jag skaffa mig tid. Ta den i hampan och köra. Liksom.

Nu ska jag äta lite goda pannbiffar med sallad, sen blir det en kopp te med Persbrandt. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails