måndag 21 september 2009

Göra gör mig gott

Jag är en sån där som mår bäst när jag gör saker. Eller rättare sagt, när jag får saker gjorda. Speciellt som det har legat i virtuella högar i mitt bakhuvud.
Det har blivit lite avbetningar i helgen och det känns gott i själen. För att inte tala om hur gott det känns i kroppen efter gårdagens träning. Tycker faktiskt träningsvärk är rätt skönt :-D

Igår blev det både kroppsligt och mentalt. Om man kan kalla ett halvårs avbokande mot bokföring mentalt, vill säga. För mig känns det så. Jag sitter där och gör. Det stärker mig. En sak mindre på min inre lista.

Sen har det ju blivit lite annat utfört också, skrubbat duschen ren från kalk och diverse annan skit bl a. Lovade mig själv dyrt och heligt när den gamla duschkabinen rök ut och ett nytt badrum – utan kabin - påbörjades, att här ska det minsann hållas rent! Jaja, det städas naturligtvis men de där riktiga grovrengöringarna är inte lika frekvent förekommande som jag skulle önska.

Nu väntar ugnen. Och tvättstugan. Och annat. Fast inte förrådet i hallen för det har ungarna grejat. Värsta stället i huset, tror jag. Eller är det vinden, kanske?
Äsch, bättre att släppa det och ta det när det kommer. Liksom :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails