lördag 26 september 2009

Lördag morgon klockan sex

Då är det väl meningen att man ska sova? Liksom? Typ?
Ånä, inte mamma Bitte. Hon vaknar - efter att ha haft The Ark i huvet hela natten. Inte hela bandet, riktigt så tomt o stort är det inte därinne. Men "It takes a fool to remain sane...". Runt runt snurrade den så fort jag vaknade till. Undrar om den inte var med i drömmarna också, förresten.

Anledningen till detta är att käre maken har den som ringsignal och så har folk fräckheten att ringa till honom. Va? Det är taskigt mot mig, tycker jag. Ska jag verkligen behöva höra den låten hela natten fast det inte ringer?

Jaja, får väl stå ut med att han har vänner då. *s*

Har sagt det innan att jag gillar tystheten och lugnet på mornarna så jag lider inte speciellt just nu. Goa familjen sussar och jag knapprar. I lugn och ro.

Igår stegade jag ut från jobbet för sista gången. Det kändes lite konstigt att stänga ned datorn och lämna tjänstekortet, rensa telefonen och packa ner den, och allt annat man gör när man lämnar ett arbete. Blev några tårar på väg ut till bilen, som väntat.

Sen var det borta! Nu är det annat som gäller. Jag firade detta genom att åka till A6 och trängas. Visst, jag var medveten om att det var den 25:e och lön, men redan vid lunch? Det var nästan som Ullared. Nä, nu överdrev jag.

Lyckades - trots att jag inte var på shoppinghumör - få med mig en hel del hem. Brukar vara så att när jag är på jakt efter nåt speciellt hittar jag inte ett skit som jag tycker är snyggt. Och tvärtom. Speciellt om jag inte har råd. Då hänger det alltid nåt som ropar "köp mig" i varenda affär. Nu var det som sagt lön och det gäller att skynda sig att handla innan pengarna tar slut *ler*. Skyller på att jag måste vara snygg på nya jobbet. Det är väl giltigt skäl? (Säg ja...)
Kom som sagt hem med en del kassar och vet ni vad jag kom på? Mina tjejer är så stora nu att de brukar låna mina kläder. Alltså var det ju till - minst - tre stycken, det där. Stillar samvetet med det i alla fall.

1 kommentar:

  1. Sitter här o ler...=O) Va härligt att vakna - känna sej en liten aning bättre, sätta sej vid datorn, se att grannen skrivit i sin blogg o då liksom bara känna på sej att "loggar jag in nu så har jag en kommentar" - Tack söta du - nu ska jag ge mej ut o se om frisk luft kanske gör susen..
    Stor Kram!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails