torsdag 24 september 2009

Pirr i kroppen och vemodskrydda


Idag har jag - som representant för min nuvarande arbetsgivare - varit på företagsbesök hos min blivande. Ja, arbetsgivare, alltså. Man har jag, det räcker med en. Speciellt en sån underbar som jag har :-)

Där satt jag med ett gäng av mina blivande arbetskamrater och bara mös. Skojade och plojade som en i gänget. Innan jag ens börjat! Jag har levt på det hela dan (det och lunchen med älsklingen, förstås *ler*).
Tror faktiskt inte att det någon gång känts så bra inför en anställning utanför "den inre kretsen" som nu. Det bådar väl gott?

Ändå sitter jag här med en blomsterkvast bredvid mig och är lite sorgsen. Jag kommer ju att sakna mina jobbarkompisar här också. Avsked är alltid kryddade med en nypa vemod.

Jag väljer att rida på den positiva vågen och borsta bort vemodskornen. Framåt, kamrater!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails