tisdag 8 september 2009

Självcoaching - insideraffär?

Låter nästan som självbefläckelse - hemska tanke! Den krassa - för mig helt underbara -verkligheten är att det är tack vare att jag var på rätt plats vid rätt tid som jag har ett nytt jobb snart.

Jag är alltså i nuläget en av de 740 jobbcoacher som anställts av AF (Arbetsförmedlingen för er som liksom jag hatar förkortningar i offentliga sammanhang och detta är ju halvt om halvt offentligt *s*). Ska skriva ett inlägg om det nångång *noterar*.

Började i mars och arbetar i ett arbetsmarknadsområde (AMO) och en kommun som drabbats väldigt hårt av den rådande lågkonjunkturen. Lät fint, va? Är inte speciellt fint kan jag lova. Tillverkningsindustri med inriktning på fordonsbiten är det som dominerar här. Najs? Nope.

Gissa om det är lätt att coacha människor här! Till arbete, menar jag. Se'n finns det väl annat man kan bidra med iofs. Men det är svårt att hitta rätta geisten. Naturliga följden av detta har varit att jag kikat efter andra jobb för egen del också. Allra största anledningen till det är att anställningen bara varar året ut, längre än så har vi inte fått besked om än.

Så en dag fanns den där. Rekryteringen som inte skulle utannonseras utan som vi skulle sköta genom att plocka fram lämpliga kandidater. Sneglade på den några da'r innan jag beslöt mig för att åka med på ett bananskal. Fanns inget att förlora.

Jag har helt enkelt coachat mig själv till ett nytt jobb! Är det detta som kallas insideraffär?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails