måndag 7 september 2009

Tjäna pengar på vinden

Igår påbörjade jag en omgång rensningar. Full av energi tack vare nya jobbet och umgänge med goa vänner (kan tära på energin också om nätterna blir för sena men så var det inte denna gången *ler*) bestämde jag mig för att ta tag i lite som ligger och stör mig emellanåt.
Ligger inte alltid bokstavligt, men själva vetskapen gör att det ligger i bakhuvet och gnisslar som små irriterande gångjärn.

Lillans garderob är en av dessa saker. Nackdelen med att låta barnen sköta sig själva så mycket som möjligt är att det ibland kan bli lite rörigt. Hon har trots allt nyss fyllt sju, bara.
Dörren öppnades försiktigt för att jag inte skulle få allt över mig. Sen ändrade jag mig och slängde allt på golvet. Måste ha utrymme inne för att kunna lägga i nåt eller hur?
Började med en hög där för små kläder las, en för sommarkläder som ev passar nästa år (och regnet kommer nerifrån... ungefär lika troligt...) och sen var det bara att börja vika. 2 stora kassar med för små kläder - igen! Distribuerades genast till kusinen som råkade vara på besök i byn. ETT par jeans återstod. Ett par som sitter åt och inte ser alls bekväma ut. Såg framför mig en shoppingresa för att inhandla brallor. Pengarna fladdrade iväg med snålblåsten.

Idag gick jag upp på vinden för att inventera vad som fanns. Man vet ju aldrig! 7 par jeans i rätt storlek fanns det!!! Slängde ner dem och såg till att det provades. 2 par var för trånga i midjan och ett par var sönder (varför hade de sparats?), men 4 stycken var lagom. Plus att det fanns tröjor som hon kan ha. Känner mig rik just nu. Vad ska vi göra med alla pengar vi sparade på detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails