tisdag 29 september 2009

Uppåt väggarna fel

Svärmor lovade i ett svagt ögonblick att hon skulle tapetsera Jullans rum, om vi köpte hem grejer till det. Helt OK present till födelsedagen (som var i maj) tyckte vi.
För några veckor sedan blev det äntligen hemhandlat. Fondvägg skulle det vara minsann. Beslutsångesten dunstade ur porerna innan valet var gjort.

Nu har hon slitit med förarbetet på egen hand (småhjälpare har bistått emellanåt) några da'r och idag var det startdags.
Farmor och hon gick loss på fondväggen direkt. Efter att ha satt upp tre våder ska de öppna en ny rulle. Det är inte likadant!!! Vi har fått två olika sorters tapeter. Lagen om vadå? *suck*

Troligen kommer det att räcka ändå, men de var tvungna att dra ner det uppsatta och därför måste det slipas igen. Vääääntan fortsätter. Systeryster Jennie får husera nattgäst nån natt till.

Sonen har varit iväg på mönstring, kom hem lagom förbannad idag. Redan i deklarationen man skriver i vid första gallringen talar man ju om ifall det finns skador o dyl som påverkar inför militärtjänstgöringen. I hans fall foten som bröts för 3 år sen och fortfarande inte är OK.
Varför ska våra skattepengar läggas på resor o dyl till såna som ändå skickas hem utan att få göra alla tester? Det var ju rätt många som drabbades av samma sak. Tid som de kunde lagt på nåt vettigare gick till spillo.

Min egen dag har varit snabbt övergående. Attans vad det rinner iväg när det är fullt upp. Är ganska stolt över att jag klarade dagen på egen hand. OK, lite har jag väl frågat om, får väl se om jag ändrar uppfattning om min insats tills imorron bitti :-)
Jag som brukar dra mig för att ringa till folk har ringt och ringt och ringt. Det är ju riktigt sköj!
Folk från olika ställen i södra Sverige har drabbats av mig, liksom chaufförerna. Fast de kanske inte tycker det är lika kul?

Nu blir det kanske lite träning innan jag kryper ner och fortsätter Svart fjäril.

1 kommentar:

  1. Åh, så irriterande!! Men hoppas det blir jättefint när det blir klart!!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails