söndag 8 november 2009

Gastkramande

Hemma igen efter Tysklandsresan. Hårt, men trevligt! Anlände till Bad Salzuflen vid 11-tiden på freda'n, sprang upp o ner för trappor och bar grejer. Ja, när man får gratis och full tillgång till träning så gäller det att utnyttja tiden. Vi har ju inga trappor hemma så jag bar och sprang, sprang och bar. Se'n sprang jag till en bar. Eller OK, jag åkte med de andra. Det var ju ganska skönt att skölja den dammiga halsen med en bier vid det laget.

Första stället vi hamnade på var hos en riktig "dirty Harry", värdshusägaren var en spellevink av värsta sorten. Rodnar bara jag tänker på allt han plockade fram ur skåpet under disken...
Gick ni på den?? Jag? Rodna? *Pah* Kul var han i alla fall, gubben!
Efter det vattenhålet drog vi vidare till Gasthauset vi skulle bo på. Samma gästvänliga bemötande där. Ölen flödade och tyskan flöt på bättre för varje timme. Mat blev det också, Schnitzel Cordon Bleu för min del. Sehr gut!

Nu har flyttlasset lämnats av och vi har överlevt både båtresa och Autobahn. Det är verkligen ett annat flyt längs vägarna. Fler filer och folk som har upptäckt backspeglarnas välsignelse. Blinkers finns på varenda modell, oavsett ålder på bil och chaufför. Jag är fortfarande stum av beundran.
Och i vaderna. Av trappspringet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails