söndag 29 november 2009

Helg på sydligare breddgrader

Började med en Höganässväng i fredags. Överraskningsfest för en nybliven 45-åring. Tänk att det finns så gamla människor i min bekantskapskrets! För egen del så återstår det nästan 2 månader tills det uppnås, det höga talet.
Festföremålet hade inte anat nånting och bleknade märkbart när hela gänget traskade in mitt i kvällswhiskeyn. Den ansiktsfärgen ändrades snabbt tillbaka till normal när kvällen fortsatte. Och det gjorde den långt in på natten. Ett par timmars sömn blev det för min del. Börjar bli rejält trött på att inte kunna sova ordentligt! Och av det. Trött, alltså.
Luftmadrass delad med maken och en stor värmelampa tänd via timer gjorde det inte lättare. Gav upp och tog till kaffet istället.
Senare hängde vi på H&M till deras Trelleborg, klart man passar på när man är så "nära". I vanliga fall har vi ca 30 mil emellan så nu kunde vi låtsas att vi bara skulle titta in på en fika. Eller nåt.

Efter att vi kämpat oss igenom "Tomten är far till alla barnen" blev det sängen. Vissa klarade det inte utan somnade i halvlek. Detta tidiga sänggående medförde en piggare söndag som i sin tur innebar att vi kunde dra oss norrut tidigare än vanligt. Annars brukar sällskapet dröna sig ganska länge när vi träffas.

Vi kunde alltså ta oss till Julias ena spelning på julskyltningen, det kändes bra. Kombinerade den med inköp av en stjärna till vårt sovrumsfönster och ett knivset. Riktiga knivar som är till för att användas vid matlagning. Märks skillnad. Borde det om man ser till priset. Som nu var halvt. Taget!

Kan inte låta bli att känna mig stolt och glad över att ungarna klarar sig själva. Inga problem alls. Jag har aldrig känt att jag behöver oroa mig för att lämna dem och det är jag så nöjd med. Gullepluttar är ni allihop, stora som små :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails