tisdag 17 november 2009

Kurs med Lurs eller Kurt, kart eller Lars var det visst

Idag har jag varit på nåt så ovanligt som en kurs som gav nåt. Åtminstone de som är yrkesrelaterade och av dagskaraktär brukar ingå i den kategorin, enligt min erfarenhet. De som inte ger så mycket.

Dagens ämne var transportekonomi. Intressant. Mycket beroende på att föreläsaren visste vad han pratade om, åkarson och chaufför som han var. Innan han blev konsult, vill säga. Han transporterade oss galant både genom dagen och kalkylerna.

Hemma möttes jag av en härlig chili con carne, tillagad av min goe make. Det satt fint eftersom min mage skreeeeeek efter mat. Ovanligt numera och jag kan inte påstå att jag njöt av påminnelsen om hur jag brukade må och vara.

Igår började jag om - igen! - med att träna och ikväll fortsatte jag med en cykelrunda på dryga 11 km. Väldans skönt. Senaste tiden har jag mått riktigt dåligt av att inte röra på mig. Tiden och mörkret arbetar emot mig men jag tänker vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails