onsdag 4 november 2009

Morgen fahren wir nach Deutschland

Packning á la Bitte är gjord. Nästan. Blir väl lite till imorgon. Men tillräckligt för att jag ska slippa stressa som en blå när jag kommer från jobbet. När jag nu kommer därifrån. Det är inte lätt att veta när jag kan lämna stället, mina arbetsuppgifter är inte av sorten man kan lägga på hög. Skulle se nåt ut det. Lastbilar travade på varandra (dubbeldäckare?) runtom i landet. Åtminstone från Värmland och söderut. Snacka om trafikkaos. Snöglopp, släng dig i väggen.

Drömmer fortfarande mardrömmar om leveranser som inte kan lösas. Vaknar kallsvettig efter att ha räknat rutter och pallar. Men det går på rätt håll. Hahaha...
En månad och nu börjar jag bli lite varm i kläderna. Inte så konstigt när man jobbar med pellets, kanske? Ojojoj, låg standard idag...

I vilket fall så ska vi ut i Europa. Tyskland. Det ska hämtas hem en Edith med tillhörande bohag. Maken, svärmor och svärfar, jag och den blivande Edithsambon ska agera flyttare. Sova på båt. När hände det senast? Ca 20 år sen, tror jag. Nån Ålandskryss med Postfolket. Snöstorm, vik hädan. Eller skjut upp dig i alla fall. Bitte! (Ja, vi ska ju till Tyskland, landet där alla pratar om mig)

1 kommentar:

  1. :D
    Ja där är du populär så det försår.

    Kul att du börjar bli varm i kläderna på jobbet... det är så skönt när man börjar få lite kläm på arbetsuppgifterna.

    Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails