måndag 9 november 2009

Överallt och ingenstans

Jag vill, men det går inte. Fast det kanske beror på att jag inte vill? Har liksom ingen inspiration och det leder till transpiration. Kommer inte loss.
Går upp, jobbar, jobbar, jobbar, sover. Just nu jobbar jag på att jobba bort en del jobb. Föreningsarbete som bara tär är inte förenat med nöje. 12 år får räcka.
Har bestämt mig för att kämpa bort allt som inte tillför energi. Vill göra sånt som ger energi, som peppar och smakar mer. Det gör ju peppar. Till och med humorn är lägre än vanligt som ni märker. Det vill inte säga lite.

Önskar mig just nu: En knapp att trycka på för att stänga av jobbet när jag åker hem. Och en annan för att trycka igång träningslusten igen.
Gissar på att om den andra knappen funkar så blir det automatiskt en koppling till den första. Hoppas på det så att livet kommer på rätt köl igen.

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för att du ska fåå upp gnistan igen. Det är jobbigt när man hamnar i svackor. Du gör helt rätt som försöker rensa bland energitjuvarna. Jag håller precis på att göra likadant. Det kan kännas tufft men är ack så skönt när de är borta.

    Ha det riktigt bra!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails