söndag 15 november 2009

Restaurangmat à la Pokalle

Vi har en ganska ny bekantskap - i form av Kalle - som vi lärt känna. Han och hans Ina bor en bit utanför Svenljunga och där hamnade vi igår. Kalle har jobbat som kock och jag tycker det är totalt bortkastat att han numera är lastbilschaffis. Något som jag återigen fick bevisat när han bjöd på helt superbt käk igår.

Förrätten bestod av krabba - som jag åt för allra första gången - med tillbehör i form av skagenröra, löjrom och annat gött gojs. Huvudrätt blev oxfilé med vitlöksspetsad hasselbackspotatis, serverat med stekta morötter och vindruvor. Önskar verkligen att jag hade fotat dessa anrättningar, ögat fick sin spis också. Visst gör det mycket hur man läger upp maten?
Trevligt sällskap till långt fram på natten och efter några timmars sömn blev det en ovanlig, men smarrig frukost. Stekt bröd med skinka och ost emellan, toppat med en rejäl klick räksallad och bostongurka. Jag är fortfarande mätt.
Det har blivit lite syndande med andra ord. Ett par potatisar igår och bröd till frukosten, men det var det värt!

Om en stund blir det kalvstek med grönsaker och en massa gräddsås, tillagad av min egen kock. Inte illa det heller.

Pokalle är förresten för att han är så stolt över pokalen han fick när han åkte rally med Peter för ett tag se'n

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails