söndag 1 november 2009

Skållad råtta istället för Duracellkanin

Jag är inte riktigt i full paritet med den berömda kaninen än, men det är påbörjat. Förmidda'n - som skulle ägnats åt träning - tillbringades istället tillsammans med plötsligt uppdykande sällskap. Trevligt och oväntat! Tur vi hade Gevalia hemma :-)
Efter den goda lunchen - fläskstek med en massa gräddsås - blev det lite slappartid. Men sen så. Träning i form av styrkepass och cykling. Inte klokt vad jag tappat kondis på de här veckorna. Smått svimfärdig pustade jag en stund innan vi begav oss ut på skogspromenad i det grå men sköna höstvädret.

Kikade på träd som ev kan användas senare, typ i december. Skojade med ungarna att vi ska nöja oss med en liten bordsgran i år. Varför då? Jo, se då får det inte plats så många julklappar under och då blir det billigare. Vet inte om de tyckte idén var lysande, precis.
För egen del så skippar jag julen helt om jag får. Lär jag inte få. Men en plats i solen med tillhörande paraplydrink skulle sitta fint istället. Nånstans där ordet jul inte uttalats och än mindre firats. Nånsin.

Efter den promenaden sjönk jag ner i badet. Hett värre. Därav mer skållad råtta än kaninfart. Nu väntar en omelett i ugnen. Nytt experiment som förhoppningsvis lyckas. Återkommer med rapport och recept (om det var gott).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails