måndag 23 november 2009

Tack för det, Telenor!

Säger som Gert Fylking; Äntligen!
Kanske finns det nån hake som jag inte letat upp i det finstilta, men än så länge känner jag mig nöjd. Någon - i detta fallet Telenor - har gjort den förbluffande upptäckten att det finns familjer som befinner sig utanför 2-barnsramen. Från gamla gränsen på 3 till nya på 10 familjemedlemmar som numera kan ringa, messa osv kostnadsfritt sinsemellan. Var precis på väg att säga upp den tjänsten men nu behåller jag den tills jag blivit överbevisad om att det inte är alls så bra som det låter.

Fick ny jobbmobil häromdan och hoppades att den skulle ha bättre täckning eftersom den var purfärsk, men inte då. Nej, det stora bolaget som börjar på T och slutar på a klarar inte av vår vischetillvaro. Det gör däremot de ovannämnda. Kan bero på att deras 3G-mast ligger alldeles i närheten.
Kostnaden för täckning blir kanske men av nå't slag, men det är ju farligt att leva, man kan dö av det.

Gör förresten inte så mycket att det är taskig mottagning när det är jobbsamtal. "Hallåååå, nu hör jag dig väldigt dåligt.... Hallååå, är det nån där?...Du får återkomma imorgon..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails