fredag 25 december 2009

Dagen efter doppareda'n


Här kommer jag hem från jobbet i onsdags. Hem till ett färdigjulat hem. Kan inte med ord beskriva hur tacksam jag är för det som min alldeles underbara familj har gjort. Jag har sluppit allt stressande och micklande. Eftersom jag är en 87-procentig antijulare så är det mer än guld värt. Platina i min värld.
Möts av en jättelykta av snö och Jansson i ugnen. Skinkan väntar på griljering. Lugnt och skönt.



Julafton fortsatte i lugnets tecken. Några av barnen startade redan vid halvsjusnåret, hörde hur det prasslade under granen. De var t o m ute och åkte pulka vid den tiden!!! Mitt på da'n var mormor här och vi åt gott. Öppnade julklappar och sen när hon åkt hem blev det väntan på Kalle. Vet inte hur många år se'n det var som jag såg hela programmet. Bara det påvisar lugnet. Inget flängande fram o tillbaka på vägarna.
"Va? Fanns det redan när ni var små?" var en kommentar från ungarna. Det var nog första gången för dem också, tror jag. Sitta still och kolla tecknat från Anno dazumal.

Nu är det gjort och jag har överlevt. Utan men. Idag regnar det och det gillar jag inte. Nu när det var så fint med snö och lagom kallt. Det drar ned promenadlusten också. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails