fredag 25 december 2009

Kotlett med råstekt kålrot -Ingen julmat, inte

















Jag har inte förätit mig på julmat men ändå... Det satt gott med stekta kotletter till lunch! Serverades med råstekt, riven kålrot och sallad på morötter, gurka och purjolök.
Ikväll kan det nog bli lite rester, däremot. Ägghalvor, skinka, fläskkorv, ev en och annan köttbulle. Julen är en rätt bra LCHF-helg, bara man låter bli Frestelsen. Åt lite av den igår, det var trots allt julafton :-)

Igår åt jag nästan en årsranson choklad, förresten. Ja, det är säkert. Det är nästan ett år se'n som jag slutade med sötsaker (även frukt förutom banan ibland) och jag har inga som helst svårigheter att tacka nej. Hur trugande vissa personer än är. Ibland undrar jag varför de måste tjata på mig; "Ta nu, det gör väl inget..."

Det gör det väl! Vet jag att jag mår bättre av att låta bli så kan ni väl låta mig göra det? Det är min kropp,mitt liv, mitt beslut. Hade jag varit tjock hade ni nog inte haft samma övertalningsinställning eller vad tror ni?
Men nu kan jag alltså glädja er med att jag åt kladdig, nougatfylld, häääärlig choklad igår. Säkert minst 10 bitar.
Jag tänker dock inte fortsätta på den inslagna vägen. Jag ska fortsätta mitt kolhydratsskippande och sockerruset ska undvikas. Jag tänker inte samla på mig dåligt humör i form av bergochdalbaneåkande blodsocker eller kilovis med dåligt fett som omvandlas till icke önskvärda placeringar på kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails