fredag 19 februari 2010

Hur tänkte du nu?

Den frågan har en del säkert lust att ställa till mig just nu. Finns faktiskt nån modig själ som gjort det också. Eller han sa så här: "Vad f'%6n, är du inte klok? Säga upp sig från en fast tjänst i dessa tider?" Och det är ju ungefär samma sak som ovanstående.

Tänkt har jag gjort, det vore fel att påstå nåt annat. Fram och tillbaka, upp och ned. Beslutet var inte lätt att ta. Alternativet kändes svårare så det fanns liksom inget val till slut. Bara en sak att göra. När väl beslutet kom, så föll en sten - stor som Kebnekaise - från mitt bröst. Jag kunde börja bearbeta min framtid.

Vad det innebär och varför jag slutade, det är inget jag tänker skriva om här, men jag kan säga så mycket som att det var inte för att jag inte trivdes. Tvärtom, jag trivdes kanon med hela härliga gänget.

Ibland är det bara läge för förändring.

Så småningom kommer jag att landa i vad som ska hända med resten av mitt yrkesverksamma liv och då kommer det säkert att skrivas en del om det. Hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Modigt!! Men som du säger när det gäller ens hjärta har man något annat val än att följa det?! Nopp då sviker man sig själv.
    En fast tjänst är tryggt och säkert men inte alltid det rätta här och nu.
    Klart du är klok. Du är klok som en bok som vågar och hoppar.
    stor lyckospark och du är ett stort steg närmare din dröm - för du tog steget.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är som du själv skrivit så många gånger - oj vad med paralleller det finns mellan oss.
    Jag har inte riktigt sagt upp mig än - men det är ju på gång!

    Lycka till med allt Bitte!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails