lördag 13 februari 2010

OK, jag gick för långt!

These boots aren't made for walking
Jag hade tänkt mig en stilla promenad till sjön, en runda på 3-4 km fram och tillbaka. Eftersom det snöade och jag kände mig frusen så klampade jag i mina goa vinterstövlar och tog på extratröja under jackan. Lugn promenad var det ju som sagt. Nåväl, jag fick sällskap av mina 16-åriga gaseller till döttrar.

De kan gå lika fort som jag! Det är jag inte van vid, när jag är ute med sällskap får jag liksom stanna och vänta in resten av sällskapet. De brukar inte vara lika långbenta som jag. Antar att det är därför i alla fall.
Vi svängde av på vägen mot sjön men när vi skulle ta den sista biten så var det inte plogat. Orkar ni den långa rundan? frågade den kaxiga modern. Om de gjorde!

Jag travade på i den gemensamma takt vi hade slagit an redan från början. Efter en stund började det kännas att dojorna inte var av den gångvänliga typen. Tuuuunga och vaaaaarma. Den lilla svängen tog ca 1,5 timme och det var riktigt tufft på sina ställen. Det var småstigar emellanåt. 3-4 blev nog en 8-9 skulle jag tro. I snöterräng. Snacka om powerwalk! 
Som de här gamla ekarna kände jag mig på slutet, till skillnad från döttrarna som hade skoj i snön :-)



 
Förresten njuter jag av en härlig träningsvärk i armar och axlar efter gårdagens efterlängtade pass. Jag ska återigen planera och se till att träningen kommer igång. Påminn mig gärna om det om jag slarvar!

5 kommentarer:

  1. Hmmmm detta påminner mej om att jag inte kommit ut alls idag.....samvetskval...? Neej - jag kan ta igen det i morron!
    Kram på dej vännen!!!

    SvaraRadera
  2. Klart att du inte ska ha dåligt samvete för det! Gissa hur längesen det är jag var ute och gick??? Ojojoj... Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Det var skönt med frisk luft :) Trodde du inte att vi skulle orka gå? ;) haha kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Jodå, Jennie, jag var rädd för att ni skulle det .-) Skönt var det iaf!

    SvaraRadera
  5. De kanske inte är made for walking... men de är snygga (skorna alltså)!!!
    Det är väl ändå det viktigaste.

    Skönt med lite träningsvärk.

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails