fredag 12 februari 2010

Oljekungens gräsänka














Sedan imorse är jag gräsänka (kommer från det lågtyska graswed(e)we som betyder förförd och övergiven flicka...). Vissa delar av det stämmer ju även om risken för att jag skulle bli förförd är försvinnande liten när maken befinner sig på annan plats. Trafik med glada gossar som hoppar in i ett hus i skogen och förför fembarnsmödrar är sällan förekommande i mina trakter. Vad jag vet. Lika bra det.

Maken som övergivit mig är i Värmland med sonen och en kompis till honom. De gav sig iväg med rallyradion klingande i öronen och husvagn! En snabbt uppkommen förbiblixtrande tanke resulterade i detta. Jag vet inte riktigt vad som hände. Snabbare än jag kan säga kalltsomfasikenivagnenmittivintern så var det spikat. Husvagn hämtades hem, däck byttes. Som av en händelse låg det vinterdäck till 2002:an bara några meter bort från påhittsplatsen. De passade! Alla hinder var som bortblåsta. Camping ordnades och så var helgen räddad.

Imorse gav de sig iväg och behövde bara vända hem en gång för att hämta glömda grejer. Starkt jobbat!

Jag njöt av det tysta huset och drog iväg till frissan för ett klipp. På väg därifrån fick jag ett samtal från resenärerna. Peter hade glömt att skruva tillbaka oljelocket igår när han fyllde på olja. Fattar ni hur länge jag ska komma ihåg detta? HAN glömde. Hela motorrummet var svart som en natt i skogen, antar jag. Min uppgift blev att skaffa hem väsentliga mängder avfettning så att rengöring kan ske på söndag när de kommer hem. Bilen var nämligen lånad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails