fredag 12 februari 2010

Pengarna ska rulla

Det brukar inte vara några problem att få dem att göra det. Snarare är det så att det är svårt att hålla sig till såna som kan rulla, det brukar bli såna som kan flyga istället. Och SOM de flyger. "Svisch!"
Vissa i min familj - nämner inga namn - är av sorten som älskar att göra av med dessa flygande/rullande betalningsmedel. Det liksom bränner i fingrarna.

En av dem rasslade med nåt konstigt häromdagen. Jag hörde det på avstånd och sedan närmade det sig, smög förbi och hamnade i köket. Mina öron spetsades. Hmmm, tycker jag känner igen det där ljudet... Är det inte...? Jag ropade på personen ifråga och undrade vad hon gjorde. "Försöker få ut pengar ur spargrisen" svarade sötnosen allvarligt. Javisst, det ljudet var det jag hade känt igen (av nån anledning som vi inte behöver dryfta här). Varför då? undrade jag. "För att det finns pengar i den."

Javisst. Så dum jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails