söndag 21 februari 2010

SJ och Banverket i samarbete med filmindustrin i kärlekens tecken

Jag kom på det i eftermiddags när allt prat om stående tåg och förseningar sköljde över mig som den värsta snöskottnings(mar)dröm.
Narurligtvis! Varför har ingen kommit på det innan?

Hur många filmer är det inte som brukar ha en tågscen med? Eller rättare sagt, en stationsscen. En i det perfekta paret (bara de själva som inte insett att de är det än...) ska resa iväg, oftast för att aldrig nånsin återvända. I sista sekund kommer andra halvan på att "Javisst, det är ju honom/henne jag vill leva resten av mitt liv med." Var är han/hon? Jo, på stationen. På väg upp på tåget eller redan på plats i kupén. Naturligtvis är det i filmens värld så tåget är på väg att gå på utsatt tid. Skulle inte kunna hända i verkliga livet, det vet vi ju. Speciellt i dessa tider.

Men nu då? Jo, varför inte se till att alla älskande par får varandra? Utan att behöva stressa. Om vi nu låter tåget stå jättelänge vid perrongen så behöver inte den jagande halvan stressa sig igenom bilköer o dyl för att hinna ifatt sin käresta. Vi kan t o m ställa in några avgångar och samla dem i klungor på diverse olika stationer runtom i landet. Kärleken lever! Går som på räls...

4 kommentarer:

  1. Vad stolt jag kommer bli när du tar emot din Oscar: Jag kommer skryta för alla att du och jag är soulmates och världens bästa vänner. Bara så att du vet.

    SvaraRadera
  2. Håller med, förseningar är bra! Få se på statestiken om det föds fler barn efter denna vargavinter, det brukar ju synas efter större händlelser när det varit något som "krånglat"!
    Stormen Gudrun var ju ett levande exempel på det, ingen TV och ingen el!
    "Fan älskling ingen Tv och kallt är det, tycker du som jag?" Fast å andra sidan kanske det kompenseras av OS, mitt i natten, okej om bägge i förhållandet tittar då kan de ju funka med lite sjukskrivning och eventuella barn i skolan!
    Sedan Bitte! Allvarligt nu! Tack för dina fina kommentarer i min svåra tid! Hoppas verkligen ingen som läste mitt inlägg om tvivlet tror att det handlar om kommentarerna, precis tvärtom, hade aldrig bloggat om jag inte fick så "livgivande" kommentarer som ifrån dig!
    Kommentarerna är bloggkroppens blod,....hm....förlåt du som är ordet och poesin mästare, det var en djäkligt dålig liknelse, men du vet vad jag menar! (ler)
    Ja, som sagt nu är jag ute på "banan" så vi hörs mer, veckan är lång!
    Hemma idag, inget väder att gjuta betong i direkt, det finns fördelar med byggsvängen på vintern!
    Som sagt ha en fin vecka! Vi "ses" och "hörs"!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  3. Lairama - Skryt på bara, det går så bra så. Har du tur så nämner jag dit i tacktalet :-)

    Peter, jag tycker nog att du är helt på banan vad gäller orden också, hörru. Skönt att höra att du är på G annars också. Jag hade inte haft nåt emot att vara hemma idag också. Ska åka iväg i eftermiddag och kolla så jag verkligen ser ut som jag tror. Optikern, alltså. Ha't bra.

    SvaraRadera
  4. Kollar bara läget! (ler)
    Ha det bäst!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails