lördag 20 februari 2010

Småland har blivit Skottland

Om jag hade haft en snöskyffel - vilket jag inte har eftersom den för tillfället används som snöbortskottare på folkracebanan - så hade jag kanske gått ut. Nu stannar jag inne. Det har kommit ca 40 cm de senaste två dygnen så det är rena paradiset för skottar(e). Tror att vi kanske har fått snö i förskott också. Dessutom i efterskott, de senaste vintrarna har den ju inte kommit till skott, snön.
För tillfället känns det som ett lätt överskott har uppnåtts.

Ser inte så lockande ut att sätta sig på den här bänken eller i bilen just nu.
Men skottsäkert är det.

Grilla, nån? Bambuskott?
Utsikt från skottgluggen

Nu ska jag försöka komma till skott och ta mig till postlådan och hämta morgontidningen.

Finns väl för övrigt de som anser att Småland och Skottland har andra gemensamma nämnare, men det kan jag härmed klargöra att det är lögn och förtal. Jag tror att jag talar för de flesta smålänningar när jag säger; Bara kom och ta! Vi delar gärna med oss. Fast skotta upp det får du göra själv.

3 kommentarer:

  1. Jaa vi kan ju sitta inne o uggla med gott samvete i detta vädret!!!
    KRAM :)

    SvaraRadera
  2. Ok, när jag nu ändå hamnade här - hur det nu gick till - så skriver jag en sympatikommentar gällande snön! Kan med egen hög person vidimera snömängden i Småland nämligen.
    Motto för stunden här: Oskottat är bäst! Det snöar nämligen nu igen.................. Hur ska man stå ut?

    SvaraRadera
  3. Inna, visst skulle man kunna det, men det blev inte så igår. Nöden har ingen lag ibland.

    Ailas, kul att du hittade hit - hur det nu gick till - *s*, du är välkommen tillbaka! Och idag är det nästa lika mycket nysnö igen...

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails