måndag 15 februari 2010

Sportlovsdeckarna

Idag har varit en ganska händelserik dag. Jag har t ex försökt snabba upp en dator och det vet väl alla som sysslar med sånt hur långt tid det kan ta. Tur att jag inte alls blir stressad av sånt. Va? Var det nån som ville säga nåt? Nej, menar väl det. För när jag ska beställa en transport, skriva ut fraktdokument o dyl så behöver det ju inte gå så fort. Det finns ju inga tidsgränser för när det bryter mellan idag och imorgon vad gäller hämtning.

Lösningen blir nog mer minne. Inte till mig - även om det skulle behövas - utan till nyss nämnda slöfock. Vill knappt tala om vad det sitter i den nu, känns som Hedenhös ungefär.

Laddade också ned en gratisversion av Photoshop (inte blev den snabbare av det, heller...) eftersom jag har bestämt att jag ska bli en bildredigerare av rang. Moderskeppet har guider man kan följa så det har jag börjat med idag. Varför är det så sövande med föreläsare? Den guiden hoppade igång lite när den ville under dagen och eftersom datorn är så slö tog det ett tag att få stopp på malandet.

Visst är det mycket intressant ni får veta nu? Ingen risk ni somnar, va?

Till mer händelserika saker. Det ringde till Peter om att det troligen var en överkörd hund som låg på stora vägen. Skulle han kunna åka och kolla? Usch och fy. Tyvärr var det så. En hundstackare låg död i vägkanten. Ytterligare en bilist stannade och de rapporterade till polisen. När jag kom hem så ringer det från polisen. Eftersom vi bor i byn som ligger närmast, vet vi kanske vems hund det kan vara? Nix, tyvärr. Lämnar ändå ett nummer till någon som bor på det hållet varifrån hundens spår kom. Kanske de vet? Hoppas de hittar den stackars hundens ägare så de kan få veta vad som hänt.


Vid middagsbordet uppstod sedan en konversation som innehöll saker som kan kopplas till detta. Skulle kunna i alla fall. Om man vill leka detektiv på lovet. Och det vill man väl?

Jag har sedan ägnat kvällen åt att skriva en hel del OCH tränat. Livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails