lördag 13 februari 2010

Tvetydigt

Nu när jag läste rubriken till gårdagens sista inlägg så insåg jag hur kaxigt den lät, helt omedvetet. Jag menade läcker som i läcker ut, men det kan naturligtvis tolkas på annat sätt. Förhoppningsvis blir det en läcker blogg också i förlängningen :-)

Jag har precis fått rapport från ett kylslaget Hagfors. Mjölk, ägg och bacon (och säkert också resten i kylskåpet) hade frusit. Blir kanske så när man gör som man brukar, sätter på max, utan att ta hänsyn till temperaturskillnaden. Ute brukar det ju vara 20-25º på andra sidan nollan när vi är ute i tattartermosen. Man lär så länge man lever! Tror bara att det tar lite längre tid att fixa varm choklad till grabbarna idag :-)

I vart fall så hade de efter diverse mankemang hamnat i rallyskogen till slut igår och husvagnen står uppställd ca 100 m från dagens avslutande Superstage. Det är ju en form av värme det också. Jag får nog sätta på rallyradion och lyssna och sukta lite här hemma i stugvärmen, minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails