tisdag 20 april 2010

Resa istället för rensa

Skröt redan i söndags om att jag minsann skulle börja - för det tar nog ett antal kvällar - rensa vinden igår. Blev inte mycket med det. Inte bara för att jag mådde skit, frös så jag skakade hela dan. När man sitter fullt påklädd i ett 26º varmt rum, med - i vanliga fall - svettiga jobbarpjucks och är iskall om fötterna, då är det nåt litet fel nånstans. Undanber mig kommentarer i stil med "Vadå litet fel???" från er som känner mig ;-)

I vart fall så blev det en tripp till la stada, Jönköping, istället. Sängen var redan klar! Det skulle dröja 2-3 veckor till, egentligen, så det var en glad överraskning. Vi hämtade kärran (jag trodde inte sängen skulle få plats inne i bussen...) och minstingen utanför skolan. Nej, inte kärran, ursäkta syftningsfelet, bara lillan.
Sen åkte vi norrut och jag bara ville sova, ögonlock av bly går inte så bra ihop med en pratkvarn i 7-årsåldern, ifall någon trodde nåt annat. Ingen sömn. Men hämtning av sömnplats.

Hem och skruva isär gamla sängramen och flytta undan resårmadrasser och annat. Mer att rensa... Klarade att vänta tills nästan 2 perioder av hockeymatchen var spelade, sen kröp jag upp i det ljuvliga.

Stjärnbädden Diamant, här strös inga pärlor för svin. Ev någon svettpärla från klimakterietanten (när hon kommer dit i framtiden...)

2 kommentarer:

  1. Ser ut att vara en härlig säng! Hoppas nattsömnen blev god! Fast för att åtetknyta till ditt trevliga husvagns inlägg igår!
    Jag sover bäst i vår husvagn...hm...husbil (samma företelse), vi har några specialsängar här i hemmet eftersom min Fru är ryggskadad, dyra specialmadrasser, konstigt nog så får jag ont i ryggen av dem alla!
    Jag brukar gå och lägga mig i Husbilen istället, där sover jag himmelskt!
    Har varit alldeles för "ego" idag och gjort alldeles för många inlägg redan, men jag ska hinna med lite kommentarer var det tänkt och självklart Bitte så börjar jag med dig!
    Sitter och väntar på lite "offerter" för husleveranser och det verkar som om ingen är vaken mer än jag i "lågkonjukturs Sverige"!
    Ha en fin dag!
    Kram ifrån Peter!
    PS: Måste bara berätta.....jag och min Fru vi "fricampar i prnicip alltid" men förra sommaren så åkte vi med kompisar till Öland och Böda Sand! Jag var då 45 år och jag fick en smärre chock...ja, jag överdriver inte...att det finns en sådan djävla jätteanläggning för folk utan egen fantasi, det gjorde mig rädd! Ännu värre var när jag träffar alla människor och pratar med dem, hur lite de sett av Sverige och Europa, jag vet inte hur många campingtomter det finns på Böda Sand, men några tusen är det i allfall...helt fantastiskt ställe, otroligt fint ordnat och härligt havsbad inget snack om den saken!
    När vi åkte över alperna förra sommaren så träffade vi på endast två Svenska famljer, när vi sedan bodde på en camping precis brevis Saint Tropez så var vi enda svenskarna där!
    Folk har bilar och husvagnar för miljon belopp ibland, men ändå sitter dom och harvar och "tittar varandra i röven" på campingplatser nästgårds!
    Sådant skrämmer faktiskt mig, mina grannar campar (tre familjer) nu för 10 året i rad 2 mil (!) härifrån! Ändå kan de ofta berätta för mig hur "världen" fungerar, ja de har ju läst expressen och Aftonbladet!

    SvaraRadera
  2. Peter, vilka härligt långa kommentarer jag får, tack så mycket!!! Håller med dig om att det låter väldans trist att bara vara liten bit hemifrån, men vissa trivs med det och det är OK, tycker jag :-) Vi kommer ju att ligga still i sommar, måste testa en gång (säger dom...), men sen har vi gamlingen vi kan ta till om vi vill röra oss. Den är lite smidigare att köra omkring med. Blir ju förhoppningsvis en rallyrunda iom Midnattssolsrallyt. Husbil genom Europa skulle jag mycket väl kunna tänka mig, så småningom
    :-)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails