onsdag 11 augusti 2010

All vår början bliver svår?

Trots att jag känner mig lite småledsen, mest beroende på kattskrället som håller mig vaken när han skriker "Jag vill uuuuuut!!!" hela natten, så har jag en positiv känsla i kroppen. Tröttheten ska inte få slå mig till golvet innan jag ens tagit de första stapplande stegen in i ringen.

Igår blev det promenad som utlovat, en halvtimme med maken, som vek av när jag fortsatte i mitt - lite snabbare - tempo och se'n en halvtimme ytterligare. Träning avklarad. Tyvärr har jag ont i en axel så jag vågar inte riktigt ge mig på styrketräningen än, men det kommer. Städning och annan fixning (ställning till hantlar o dyl) ska grejas så att jag kan gymma utan att slå ihjäl mig. Eller få ömma tår.

Maten blev ugnsstekt fisk med tomat- och löksallad (potatis till barnen), smidigt och gott. Kycklingen till dagens gryta stektes i ugnen så det är bara att fixa grönsaker och tillbehör när vi kommer hem. Hmmm, här klickar det till nåt om att det var länge sedan jag uppdaterade Matbiten. Det kommer när jag strukturerat upp mathållningen igen, jag lovar.

Arbetet känns också bra, jag är ifatt med all bokföring på båda firmorna och den stämmer!!! Bokslut sista augusti och redan så pass färdig. Man kan nästan fälla en glädjetår. Eller varför inte två?
Jag har städat lite på kontoret och nu behöver inte dammallergiker riskera livet om de tittar in. Skulle inte göra så mycket om det vore en försäljare med välsmord trut iofs...
Imorgon blir det blåställ på, maskinerna väntar på att få skita ned mig så mycket som möjligt. Illvilliga tungor skulle nog försynt påpeka att jag inte behöver nån större hjälp med det, men sånt lyssnar jag inte på idag.

Ikväll har jag återigen tagit mig en runda i skogen, efter att ha hittat en födelsedagspresent till den älskade äldste, han blir hela 19 imorgon! Efter det skulle jag gjort en ritning till hantelstället så gubben kan svetsa ihop nåt bra, men det blev färgförbättring istället. Det går lite fortare om han svetsar. Och så är det mindre brandfarligt. Man ska inte leka med elden.

En sak som däremot känns avlägsen och just nu ouppnåbar, är mitt skrivande. Känner mig stressad och pressad när jag sätter mig och ska börja. Jag tror jag ska ta upp Skrivpuffandet igen och utgå från det, det funkade bra ett tag.

Säger bara två saker; Schema och Listor
Förresten, säger en sak till; Karaktär

Är det lösningen på allt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails