fredag 13 augusti 2010

Fredagen den 13:e

Hmmm, är ni vidskepliga? Inga nycklar på bordet, spotta efter katter och allt vad det är. Jag är det inte kan jag säga. Jag har lite andra saker för mig istället.

Häromda'n - när jag befriade jobbkontoret från mesta delen av dammlagret - kom jag helt plötsligt att tänka på en av mina f d arbetsplatser. Det har jag inte gjort på bra länge och det fanns ingen självklar association så orsaken är dold i dammridåer. På kvällen fick jag reda på att en av mina arbetskamrater från detta stället hade skadat sig allvarligt, just vid den tiden när min tanke dök upp.
Det är inte första gången nå't sånt händer och det är lika rysningsframkallande varenda gång. Inte så att jag blir rädd men det känns... konstigt... eller vad jag ska använda för ord. Ibland läser jag tidningen extra noga. Står det något om personen jag drömde om? Det är alltså människor som jag inte träffat på år och da'r, som plötsligt dyker upp i mina drömmar. Lite creepy.

Idag har jag i alla fall lyckats skada mig. Inte p g a dagens datum utan av ren och skär klumpighet, en egenskap som säkert skulle användas om någon ombads att beskriva mig. Tre hack i högerhanden än så länge. Hinner nog inte fota dem innan de läker. Synd, va?

Nu ska jag hämta skrikhalsen, slänga in honom i buren och bilen och dra iväg till rörutplockning. ha en bra dag allihop!

1 kommentar:

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails