söndag 15 augusti 2010

SOS Alarm - var god dröj

Ett stort flygplan flyger upp och ner över vårt hus. Runt runt med magen upp. Från höger kommer en helikopter inflygandes. Den, den... störtar. Redan innan den når marken är jag på gång. Rusar till telefonen, slår 112. Andas ryckigt men försöker klara rösten. Funderar på hur jag bäst beskriver vägen hem till vårt hus.
"Välkommen till SOS Alarm. Just nu är det många som ringer. Du har plats 42 i kön."
Va? Har jag ringt fel? Kollar displayen. Nej, det står rätt siffror. Av någon outgrundlig anledning tar jag en annan telefon och försöker igen. "SOS Alarm, med de senaste nyheterna..."

Och DÄR vaknade jag.
Bild från helikopterpiloten.se





Tydligen är drömmar om helikopter en föraning om spirituell tillväxt. Jisses vad spirituell jag kommer att bli, det är nog fjärde gången på 10 da'r som jag drömmer om just det fordonet.

2 kommentarer:

  1. ja, tänk vilken mardröm att sitta i KÖ då man ringer sos! "din förväntade kötid är...32 minuter" :S

    SvaraRadera
  2. pu... jag trodde det var sanning först...

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails